اخبار بهمن سبز, اخبار فیلم ها, سایر رسانه‌ها

جعفریان: به سینمای قهرمان محور و قصه‌گو در تولیدات حوزه هنری معتقدیم

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری مهمان برنامه «هفت» با اجرای محمدحسین لطیفی شد و به بررسی عملکرد این سازمان در جشنواره فیلم فجر پرداخت.

حمیدرضا جعفریان درباره انگیزه دوباره حضور سازمان سینمایی حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر گفت: در آغاز راه، یکی از چالش‌هایی که برایمان وجود داشت این بود که چطور می‌توانیم جریان تولید حوزه هنری در دهه ۶۰ و ۷۰ که به نوعی میراث حوزه به حساب می‌آید، احیا کنیم. همچنین این دغدغه را داشتیم که دهه جدید فعالیت حوزه هنری را چگونه آغاز کنیم. در روزهای ابتدایی کاری سخت پیش رو داشتیم چراکه چرخی که باید از نو به حرکت درآید، مشکلات بسیاری از جمله سرمایه، محتوای خوب و هنرمندان پای کار، پیش رو دارد. اوایل امسال به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم وارد چرخه تولید جدی شویم.

وی درباره اینکه کدام یک از پروژه‌های سینمایی حوزه سخت‌تر بود، بیان کرد: همه کارها به نوعی سخت بودند اما قاعدتاً در سینما، آنهایی که تولید سنگین‌تری دارند، سخت‌تر هستند. در بحث تولید می‌توان گفت «دسته دختران» پروژه مشکلی بود و هر کسی که این فیلم را ببیند متوجه پیچیدگی‌ها وسختی‌های این کار عظیم خواهد شد. در بحث فیلمنامه، همه پروژه‌ها سخت بودند و برخی از کارها ۱۰ الی ۱۲ بار بازنویسی شدند، چراکه ما تمرکزمان را روی متن گذاشته بودیم. تلاش کردیم در حوزه سینمایی، چینشی متفاوت از لایه‌های مختلف هنرمندان را به کار بگیریم و از قضا، امسال همه کارگردان‌ها، فیلم دومی هستند که با وسواس بیشتری کارشان را انجام دادند. قصدمان این بود بر جوان‌گرایی تمرکز کنیم و همچنین از همراهی فیلمسازهای باسابقه‌ استفاده کنیم، از همین رو، سبد آثارمان از جهت ژانر و محتوا و هنرمندان، متنوع است.

جعفریان درباره آثار سال آینده حوزه هنری نیز گفت: هویت محتوایی و ماموریت حوزه هنری و جنس کارهایی که تولید می‌کند به گونه‌ای است که تاکنون بیش از ۱۵۰ فیلم سینمایی تولید کرده که حاصل زحمات هنرمندان و مدیران بوده است. ویترین و سبد محتوایی حوزه هنری از بیرون مشخص است و ادراکی نسبت به آن وجود دارد. برای دوره جدید، سینمای قهرمان محور و قصه‌گو را مدنظر داریم تا مفاخر ایران را معرفی کند. تلاش داریم سال آینده در تولیدات مان روی مخاطب نوجوان تمرکز کنیم. پرداختن به عناصر ملی و هویتی، بازخوانی پیشرفت و دستاوردهای ملی نیز برایمان از اولویت برخوردار است و همچنین تلاش می‌کنیم فیلم‌هایمان رنگ امید داشته باشد و مخاطب حال خوبی را تجربه کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *