اخبار بهمن سبز

جعفریان: تلاشمان بازسازی و ارتقا سینماهای حوزه است/ در سال ۱۴۰۲ به ۴۰۰ سالن خواهیم رسید

به گزارش روابط عمومی بهمن سبز، نشست خبری حمیدرضا حعفریان رییس سازمان سینمایی حوزه هنری امروز ۲۸ دی ماه با حضور اصحاب رسانه در حوزه هنری برگزار شد.

جعفریان در این نشست و در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره طرح توسعه سالن‌های سینمایی تحت اختیار حوزه هنری که زیر نظر موسسه بهمن سبز اداره می‌شود، گفت: یک سوم ظرفیت سینماهای کشور در اختیار حوزه هنری است و ما بحث توسعه سالن‌های سینما را در موسسه بهمن سبز پیگیری می‌کنیم که فعالیت و کنش اقتصادی دارد و توسعه سینما برعهده این موسسه است.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری افزود: در دو سال اخیر یعنی از سال ۹۸ که ۱۰۳ سالن در اختیار داشتیم الان حدود ۱۴۸ سالن سینمای فعال در ۲۱ استان داریم که در فاز اول طرح توسعه انجام شد. قصد داریم در سال ۱۴۰۲ این تعداد را  به ۴۰۰ سالن برسانیم که در قالب ۱۱ پروژه در حال اجرایی شدن است.

جعفریان درباره پراکندگی سالن‌های سینما  نیز عنوان کرد: در یک بازه ۱۵ ساله سینماها به حوزه هنری تحویل داده شده است و تلاش کردیم آنهایی را که در اختیار داریم، بهبود بخشیم و فرسوده‌ها را بازسازی کنیم تا بر اساس عدالت سینماها در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. لازم است بگویم در ۸ یا ۹ استان سینما نداریم، ضمن این که توسعه سینما برای بخش خصوصی نیز آنچنان جذاب نیست. در مسیر توسعه سالن‌های سینما چند راهبرد داریم که نهادهای مختلف از جمله موسسه سینمای شهر به ما در این زمینه کمک می‌کند. بخش دیگر نیز  قراردادهای بهره‌برداری میان مدت و بلندمدت است که از کمک بخش خصوصی در میان مدت کمک می‌گیریم.

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری افزود: همچنین با برخی شهرداری‌ها در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته و از استانداری‌ها کمک‌هایی دریافت کردیم که در قالب تسهیل مجوزها و تفاهمنامه‌های همکاری است.

وی درباره اهمیت راه اندازی سامانه فروش بلیت نیز گفت: ما نگاهمان به سامانه و زیرساخت فروش بلیت نگاه اقتصادی و کسب سود نیست، چون سامانه بلیت فروشی اینگونه نمی‌تواند عمل کند، بلکه نگاهمان بیشتر توسعه مخاطب است. در این سامانه‌ها یک بانک داده از مخاطب داریم و می‌توانیم مشتری ثابت پیدا کنیم که این مساله به سینماداری ما مربوط می‌شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *