اخبار بهمن سبز, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری: سینماداری برای بخش خصوصی سودآور نیست

رئیس حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد احداث سالن‌های کوچک در شهرستان‌ها توسط بخش خصوصی بهتر است، با این وجود همچنان این اقدام به دلیل هزینه‌های نگهداری و مخارج روزمره سینماها سودآور نیست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله شیروانی با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان در امر سالن‌سازی و تجهیز سینماها عنوان کرد: سینما بهمن این استان، در اختیار حوزه هنری است و در سال ۸۸ بازسازی شد. این سینما در ابتدا تک سالن بود و به همت موسسه بهمن سبز همزمان با فراگیری ویروس کرونا و تعطیلی موقت سینماها تجهیز شد و  در حال حاضر بعد از دو سال به یک پردیس سینمایی با چهار سالن مسقف و سالن نمایش روباز تبدیل شده است.

وی افزود: پیش از این به دلیل تک سالن بودن این سینما به لحاظ تنوع نمایش فیلم‌ها، محدودیت داشتیم اما امروز همزمان ۴ یا ۵ فیلم در سالن‌های سینما بهمن نمایش داده می‌شود و این احترام به سلیقه متنوع مخاطبان است و آن‌ها را در انتخاب فیلم دلخواهشان محدود نمی‌کند. هزینه این بازسازی و تجهیز نیز تماما توسط حوزه هنری و موسسه بهمن سبز تامین شد و به جز مساعدت‌های قانونی و معنوی سایر دستگاه‌ها، حمایت‌های مادی به این منظور صورت نگرفت.

شیروانی درباره میزان استقبال مخاطبان بعد از تجهیز سالن‌ها عنوان کرد: خوشبختانه مردم نیز از این وضعیت راضی هستند و مراسم افتتاحیه نیز با حضور مدیران حوزه هنری و مردم صورت گرفت. البته هنوز به دلیل شیوع کرونا شاهد استقبال چندان گسترده نیستیم. ضمن این که خود فیلم‌ها نیز در میزان فروش تاثیر دارند. با این حال در سه‌شنبه‌های دارای بلیت نیم بها سالن‌ها پر می‌شوند. این در شرایطی است که در شهرکرد هوا بسیار سرد است و رفت و آمد دشوار است.

شیروانی درباره میزان سهم بخش خصوصی در امر سینماداری و توسعه زیرساخت‌های سینمایی بیان کرد: قبلا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یکی از سالن‌هایش را به نام سینما غدیر به سالن نمایش فیلم تبدیل کرده بود. سینما سیار نیز توسط انجمن سینمای جوانان تاسیس شد و یک سالن از آموزش و پرورش نیز در بروجن به نمایش فیلم اختصاص داده شد، اما نتوانست موفق شود. به نظرم با کل جمعیت کمتر از یک میلیونی استان چهارمحال و بختیاری شاید راه‌اندازی سالن‌ها‌ی کوچک توسط بخش خصوصی موفق باشد، اما هزینه اداره روزمره سینماها و تامین حقوق نیروهای انسانی بسیار زیاد است و برای بخش خصوصی سودآور نیست. به طور کلی از مسیر فرهنگ نمی‌توان به طور مطمئن به درآمد رسید مگر اینکه الگوی مال‌ها و مراکز خرید تجاری اتفاق بیافتد. اما به نظرم سینمابهمن استان در حال حاضر پاسخگوی نیاز مخاطبان سینما است.

 

منبع:ایلنا

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *