اخبار بهمن سبز, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

رئیس حوزه هنری کرمان: سالن‌های سینما زمینه‌ساز ترویج موضوعات فرهنگی هستند

کرمان – رئیس حوزه هنری کرمان با اشاره به مطالبات استان در برخورداری از سالن‌های سینما و مجتمع‌های فرهنگی و هنری بیان کرد: سالن‌های سینما زیرساخت مهمی برای ترویج موضوعات فرهنگی فراهم می‌کنند.

 مجتبی اسدی با بیان اینکه سالن‌های سینما زیرساخت‌های مهمی برای ترویج مباحث فرهنگی فراهم می‌کنند، بیان کرد: هیچ شک و تردیدی نیست که ضرورت ساخت سالن‌های سینما در هر شهری احساس می‌شود. زیرا سالن‌های سینما و مجموعه‌های فرهنگی زیرساخت مهمی برای ترویج موضوعات فرهنگی فراهم می‌کنند. سینماها می‌توانند محلی برای رجوع و برپایی محافل تخصصی برای تماشای آثار مستند و جلسات نقد و بررسی فیلم باشند.

وی افزود: از سوی دیگر وقتی سالن‌های مدرن و خوبی داشته باشیم، فیلم‌های خوبی نیز در آن نمایش داده می‌شود. جشنواره‌ها و رویدادها نیز جرأت و جسارت حضور در آن پردیس سینمایی را پیدا می‌کنند. پاتوق‌های فرهنگی و هنری شکل می‌گیرد و از نظر سرانه فرهنگی نیز جایگاه بهتری فراهم می‌شود.

اسدی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در بهره‌مندی از مجتمع‌های فرهنگی و هنری توضیح داد: در کرمان بعد از انقلاب اسلامی، سالن سینما ساخته نشده است. در حال حاضر کرمان چهار سالن دارد که ساخت‌شان به ۶۰ سال قبل برمی‌گردد.

وی گفت: این سالن‌ها هیچ وقت نیز به روز رسانی نشده‌اند. یکی از شاخص‌های فرهنگی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است. به ویژه از زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کرمان دیگر مثل گذشته نیست و میزبان زائرانی است که برای حضور در مقبره ایشان به این شهر سفر می‌کنند. برای مثال در هفته گذشته میزبان بیش از ۵۰ هزار نفر بودیم که با توجه به اینکه در فصل سرما و زمان امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به سر می‌بریم و محدودیت‌های کرونایی نیز همچنان ادامه‌دار است، این آمار بسیار بالایی است. بنابراین مسافران می‌توانند همراه با حضورشان سوغات فرهنگی و معنوی نیز از کرمان به یادگار ببرند و نیاز است تا به فضاهای فرهنگی و هنری دسترسی داشته باشند. مثلاً فیلم مستند خوبی را تماشا کنند یا در رویدادهای فرهنگی حضور یابند.

وی در پاسخ به اینکه آیا بسترسازی‌هایی برای راه اندازی سینما یا تجهیز سالن‌ها در کرمان صورت گرفته است یا نه، بیان کرد: سال گذشته با حضور معاون اداری و مالی حوزه هنری در کرمان و دیدار با استاندار، تفاهمی مبنی بر این صورت گرفت تا یکی از سینماهای قدیمی کرمان مقاوم سازی شود و استانداری از این کار حمایت کند. همچنین مقرر شده است حوزه هنری و مؤسسه بهمن سبز شروع به تبدیل سالن قدیمی سینمای شهر به یک مجتمع فرهنگی و چند سالنه کنند. تاکنون فرآیند اداری این تفاهم طی شده و بودجه‌ای به آن تخصیص یافته است که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد. مؤسسه بهمن سبز نیز پای کار است و شهریور سال آینده نیز انشالله سالن تجهیز شده فعال و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *