اخبار بهمن سبز, اخبار پروژه ها, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

رییس حوزه هنری استان ایلام: تحقق توسعه متوازن در گروی‌ گسترش فضاهای فرهنگی و‌سینمایی است/برج هنر استان ایلام در انتظار اعتبار است

رئیس حوزه هنری استان ایلام معتقد است گسترش زیرساخت‌های فرهنگی‌وهنری به ویژه سینما از جمله مولفه‌های تحقق توسعه متوازن در جامعه است.

محمدعلی قاسمی رئیس حوزه هنری استان ایلام درباره وضعیت زیرساخت‌های سینمایی در این استان گفت: در حال حاضر پروژه‌ای عظیم با عنوان برج هنر در استان ایلام در حال احداث است که در نوع خود بی‌نظیر است و امکانات و ظرفیت‌هایی برای هنرهای هفتگانه، آموزش، خلاقیت و نمایش فیلم و… را در خود دارد. اکنون اسکلت آن ساخته شده است و به دلیل محدودیت منابع مالی کمی کند پیش می‌رود و نیازمند اختصاص اعتبار خاصی است.

وی درباره تاثیر توسعه فضاهای سینمایی بر ترویج مناسبات فرهنگی افزود: در هزاره سوم بخشی از اهداف توسعه به معنای متوازن آن بر اساس نظریه صاحبنظران و جامعه شناسان با فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و بالاخص سینما فراهم خواهد شد. در صورت فقدان چنین فضاهایی یک اقلیم دچار چالش‌های فرهنگی می‌شود. هم اکنون متاسفانه ایلام با این چالش‌ها دست به گریبان است. آمار معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، بزه و … در آن بالاست و این ناشی از عدم وجود مراکز فرهنگی و هنری برای پر کردن شایسته اوقات فراغت و سالم سازی تفریحات است. بنابراین ضرورت اجتناب ناپذیری است که حوزه هنری باید در راستای آن گام بردارد. کمااینکه این سازمان تاکنون در همین مسیر اقدام کرده است.

قاسمی درباره عملکرد بخش خصوصی نیز عنوان کرد: به نقش و تاثیرگذاری فعالیت بخش خصوصی در این مقطع معتقد نیستم. زیرا در نظام سرمایه‌داری بخش خصوصی به انباشت سرمایه و منافع خویش می‌اندیشد و ورود آن به حوزه منافع اجتماعی تجربه موفقی در نگاه کلان نبوده است. آمارهای متعددی از کشورهای غربی که از چنین الگویی تبعیت می‌کنند، هم نشان می‌دهد که بخش خصوصی چالش‌های متعددی را با ورود خود به حوزه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. بنابراین نظام‌های دولتی که بار مسئولیت اهداف خود را خود به دوش می‌کشند نگاه منفعت طلبانه و کاسب‌کارانه ندارند و به دنبال رفع مشکل هستند و سود دهی برایشان در اولویت نیست.

 

 

منبع: همشهری آنلاین

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *