اخبار بهمن سبز, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

طباطبایی‌نژاد: رونمایی از طرح رویش تا پایان سال۱۴۰۰

سیدعلی طباطبایی‌نژاد معاون پخش و اکران موسسه «بهمن سبز» در گفتگو با گزارشگر برنامه «حوض نقره» رادیو ایران، درباره عملکرد این موسسه در دوران کرونا گفت: در دو سالی که درگیر کرونا بودیم، سینماهای کشور مانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر دچار مشکل شده بودند، بخصوص سینماهای بخش خصوصی، پرسنلشان بیکار شدند و شرایط سختی رقم خورد.

او ادامه داد: با توجه به همه این اتفاقات، حوزه هنری در طی این مدت هیچ روزی سالن‌هایش را تعطیل نکرد و حتی حدود ۶۰ سالن نیز به زنجیره اکرانش اضافه کرد. به طور مثال شهرهایی چون سقز، گرگان و شهرهایی که سال‌ها سینما نداشتند، مجهز به سالن‌هایی با امکانات روز شدند و تا پایان سال نیز با افزایش سالن‌های جدید در شهرهای فاقد سینما این عدد در سینماهای حوزه هنری به  ۲۰۰  پرده خواهد رسید.

طباطبایی‌نژاد همچنین بیان کرد: ما روزهای سختی را در این مدت به واسطه کرونا پشت سر گذاشتیم و به دلیل عدم تمایل تهیه‌کنندگان و تولیدکنندگان به پخش آثارشان، شیوه‌های جدیدی را تجربه کردیم؛ به طور مثال به سراغ فیلم‌های خارجی رفتیم که استقبال خوبی از آن‌ها شد و فیلم‌های ژانر وحشت و انیمیشن  نیز مخاطبان خوبی داشتند. سعی کردیم با هر شیوه‌ای که بود چراغ سینماها را در این مدت روشن نگه داریم.

معاون پخش و اکران موسسه بهمن سبز افزود: تلاش کردیم با این نگاه که حمایت از استعدادها و افرادی که کمتر از چرخه توزیع آثار نمایشی برخوردار هستند، پخش جدیدی تحت عنوان «رویش» راه‌اندازی کنیم تا از این قشر حمایت شود. آثار حرفه‌ای تکلیفشان مشخص است، اما آثار دیگر چرخه واضحی برایشان وجود ندارد و فیلمسازان و تولیدکنندگان تکلیفشان با آثاری که تولید می‌کنند مشخص نیست و تنها امیدشان حضور در جشنواره‌ها و دیده شدن از آن طریق است. ما سعی می‌کنیم این  آثار مستقل را که در حوزه مستند، فیلم کوتاه، داستانی و انیمیشن است، در این طرح به نمایش بگذاریم و بعد وارد شبکه نمایش خانگی کنیم تا هر زمان که مخاطب می‌خواهد بتواند ببیند. تعاملات خوبی در این زمینه با تلویزیون انجام شد تا بتوانیم پخش تلویزیونی نیز داشته باشیم و تا پایان امسال از این طرح رونمایی خواهیم کرد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *