اخبار بهمن سبز, اخبار پروژه ها

عبدولی: ایمنی حلقه گمشده جامعه ایران است/ دومین ورک شاپ ایمنی و اطفای حریق پرسنل سینمایی برگزار شد

احمد عبدولی فرمانده ایستگاه ۱۱۵ آتش نشانی و کارشناس ارشد مهندسی زلزله دومین ورک شاپ ایمنی و اطفای حریق را برای پرسنل سینماهای بهمن سبز برگزار کرد.

او درباره بحث آموزش پرسنل سینمایی و تاثیر آن در مواقع بحران اظهار کرد: آموزش و پیشگیری در دنیا جزو مراحل قبل از بحران است. برخی فرهنگسازی‌ها اجباری اتفاق می‌افتد مانند بستن کمربند ایمنی که ابتدا به اجبار بود و امروز دیگر جزو ارکان اصلی رانندگی به حساب می‌آید. آموزش و پیشگیری در شرایط بحران نیز به همین شکل است، چرا که شما می‌آموزید تا در زمان بحران بتوانید مقابله کنید و درصد خسارت را کاهش دهید.

عبدولی ادامه داد: از آنجایی که سینماها یکی از مراکز ازدحام هستند، لذا کارکنان سینماها باید آموزش‌های لازم را ببینند تا در شرایط بحران، بتوانند علاوه بر شرایط،  وحشت مخاطبان را نیز کنترل کرده و جلوی اتفاقات ناگوار را بگیرند.

این کارشناس آتش‌نشان، همچنین بیان کرد: سینماهای ایران به دو دسته قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم می‌شوند. سینماهای پیش از انقلاب و قدیمی به دلیل اینکه بحث ایمنی درآن‌ها چندان جدی گرفته نمی‌شد و  دستورالعمل‌ها جنبه اجرایی نداشتند، جنس متریال مصرفیشان نیز متفاوت بود و اغلب از مواد قابل اشتعال استفاده می‌شد که در هنگام آتش سوزی به سرعت از بین می‌روند. از انجایی که امروز حلقه گمشده جامعه ما ایمنی است و هرگز به این بخش توجه نشده بود، ما یک چشم انداز کوتاه مدت و یک چشم انداز بلند مدت  در این زمینه در نظر گرفتیم . خوشبختانه  امروز شرایط ساخت و سازها متفاوت شده است و در سینماهای جدید سیستم اطفا و ایمنی از همان ابتدا طراحی می‌شود، بخصوص بعد از حادثه پلاسکو مردم آگاهی بیشتری نسبت به این امر پیدا کرده‌اند.

او در ادامه اظهارات خود گفت: از سینماداران خواهش می‌کنم که از این فرصت استفاده کرده و پرسنلشان را آموزش دهند، آتش نشانی  نیز با افتخار بحث آموزش و ایمنی را انجام داده و در کنار آن‌ها خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *