preloader
اخبار بهمن سبز, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

مرتضی شایسته: سینما فضای شهرها را زنده می‌کند

مرتضی شایسته تهیه کننده سینما معقتد است هدف اصلی موسسه بهمن سبز حوزه هنری گسترش و توسعه فضاهای فرهنگی و سینمایی است و خوشبختانه این روند به خوبی صورت گرفته است و در این شرایط انحصار هم از بین می‌رود.
مرتضی شایسته تهیه کننده سینما درباره عملکرد بخش خصوصی در حوزه سالن سازی عنوان کرد: بخش خصوصی در سال‌های اخیر مجموعه‌های بزرگی مانند لوتوس، صبا و هدیش مال را راه اندازی کرده است که عمدتا در تهران بوده‌اند اما تفاوت اقدامات آن‌ها با موسسه بهمن سبزحوزه هنری در این است که این موسسه از امکاناتی که در اختیار نهاد حوزه هنری است، تعریف درستی صورت می‌دهد و از آن در مسیری منافع عمومی هزینه می‌کند.

این تهیه کننده با اشاره به عملکرد موسسه بهمن سبز در ساخت سالن‌های سینمایی و تجهیز تعدادی از آن‌ها در شهرستان‌ها بیان کرد: اتفاقاتی که این مجموعه در یکی دو سال اخیر رقم زده، کار بسیار شایسته و نتیجه بخشی در حوزه زیرساختی سینما است. ما شهرهای زیادی داریم که در آن‌ها سینمایی وجود ندارد و با حضور در آن‌ها گویی فکر می‌کنیم که این شهر خالی از سکنه است. زیرا سینما فضای شهرها را زنده می‌کند.
وی با اشاره به سالن سازی‌های اخیر در شهرهای فاقد سینما بیان کرد: این که سینماها به شهرهایی برده شده است که تا به حال به دلیل کوتاهی دولت یا سایرارگان‌ها فاقد سالن بودند اتفاق بسیار خوبی است اما پیشنهاد می‌کنم این موسسه در کنار فعالیت‌های سالن سازی خود در برخی از شهرها که سالن‌های سینمایی‌شان در مناطق نامناسب و با دسترسی سخت قرار گرفته است، این مجموعه‌ها را فروخته و سینماها را به مناطقی مناسب‌تر منتقل کند. یا دست کم با تغییر کاربری این سالن‌ها فضای بهتری برای استقبال مردم از سینماها فراهم شود.
وی در پایان گفت: به نظرم لزومی ندارد که حوزه در شهرهای مختلف چند سالن داشته باشد. بلکه می‌تواند در هر شهر حتی شهرهای بزرگ نیز یک پردیس سینمایی مجهز و شاخص داشته باشد. ضمن این که به مرور اگر بخش خصوصی مایل بود، آن‌ها را واگذار کند. زیرا هدف اصلی بهمن سبز گسترش و توسعه فضاهای فرهنگی و سینمایی است و خوشبختانه این روند به خوبی صورت گرفته است و در این شرایط انحصار هم از بین می‌رود.

منبع: هنرمندنیوز

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *