اخبار پروژه ها

بررسی کارنامه آرش معیریان به بهانه اکران فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲»

آرش معیریان را به عنوان کارگردانی می‌شناسیم که فیلم‌های تجاری پرفروشی در کارنامه دارد. معیریان لیسانس کارگردانی سینما از دانشگاه هنر و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران است. وی سابقه تدریس در در دانشگاه های هنر (دانشکده ی سینما و تئاتر)، دانشگاه سوره (تهران و اصفهان) در رشته کارگردانی و تدوین دارد و تالیف چندین کتاب و ترجمه نیز جزو فعالیت‌های هنری او محسوب می‌شود.

معیریان پس از سال‌ها دستیاری کارگردانی، تدوین و ساختن فیلم‌های کوتاه سرانجام در سال ۱۳۸۲ اولین فیلم بلند سینمایی خود با نام «کما» را کارگردانی کرد. «کما» فیلمی در ژانر کمدی بود که داستان امیر مرادیان تنها پسر یک خانواده ثروتمند را روایت می‌کرد که در روابط اجتماعی و خانوادگی با مشکل روبروست. او از زندگی در ایران خسته شده و از سویی نیز مادرش مقدمات تحصیل او را در آمریکا فراهم کرده و سعی دارد همراه با نامزدش سارا، ایران را ترک کند. او از یک سو با مخالت پدرش روبروست و از طرفی هم در روزهای آخر بر اثر یک اتفاق، با پیرمردی تصادف می‌کند که پیرمرد به کما می‌رود.
«کما» با بهره بردن از حضور ستارگانی مانند محمدرضا گلزار، امین حیایی و مهناز افشار توانست جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال شود.
پس از موفقیت تجاری فیلم کما، آرش معیریان فیلم «شارلاتان» را با بازی امین حیایی و جواد رضویان ساخت که این فیلم نیز در گیشه موفق بود. داستان فیلم درباره رویاهای تلخ و شیرین دو جوان است که در قالب یک کمدی فانتزی اکشن بیان می‌شود.

نوشته های مرتبط

1 نظر در “بررسی کارنامه آرش معیریان به بهانه اکران فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲»

  1. مدیریت سایت گفت:

    ممنون به خاطر دیدگاه خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *