اخبار بهمن سبز, اخبار پروژه ها, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

سیدیان: پردیس سینمایی مهر نگین هنری گنبدکاووس می‌شود/ خاموشی ایده‌ها در صورت حمایت نشدن

فریدون سیدیان سازنده و نوازنده دوتار ترکمن می‌گوید پردیس سینمایی ۶ سالنه مهر گنبدکاووس می‌تواند به اقتصاد منطقه‌ای که در آن واقع شده است، کمک ‌کرده و تبدیل به نگینی در شهر شود.

فریدون سیدیان سازنده و نوازنده دوتار ترکمن با اشاره به افتتاح رسمی پردیس سینمایی مهر گنبدکاووس بیان کرد: از سینما هجرت گنبد که پس از بازسازی توسط موسسه بهمن سبز حوزه هنری به پردیس سینمایی ۶ سالنه مهر گنبدکاووس تغییر نام داده است، مدت‌ها بود که استفاده نمی‌شد اما خوشبختانه در حال حاضر می‌توان از آن به عنوان نگینی در شهر استفاده کرد که حتی به اقتصاد منطقه‌ای که در آن واقع شده است، کمک می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجاکه شهرستان گنبدکاووس سالن آمفی تئاتر و مکانی برای برگزاری کنسرت ندارد، شاید با تعامل و همکاری مسئولان این پردیس سینمایی بتوان برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی و اجرای تئاتر از این مکان استفاده کرد چراکه جایی امن و مناسب برای تماشاچی و هنرمند است.

این سازنده دوتار ترکمن با بیان اینکه حال با وجود پردیس سینمایی مهر گنبد که امکانات بسیاری دارد، می‌توان از هنرمندان و فیلمسازان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی دعوت کرد تا علاقه‌مندان از تجربه‌های آن‌ها بهره ببرند و مسیر خود را پیدا کنند، تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ بدهد هنرمندانی و هنرجویانی که در حال حاضر در این شهر حضور دارند و به نوعی می‌سوزند و می‌سازند، از این اتفاق بهره می‌برند.

سیدیان با تاکید بر اینکه هنرمندان مشهور این منطقه در شهرهای دیگر روی صحنه می‌روند و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند اما چه کسی به فکر کسانی که هنوز نتوانستند خودی نشان بدهند است، افزود: گرگان به دلیل آنکه مرکز استان گلستان است، از امکانات ویژه‌ای برخوردارست اما شهرستان گنبدکاووس و شهر گرگان به لحاظ هنری و وجود هنرمندان و فیلمسازان با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.

وی تاکید کرد: برای زنده کردن سینما که شاید بتوان گفت مدتی‌ست که جایگاه خود را در میان مردم از دست داده است، باید کارهای زیادی انجام شود اما همین که یکی از قدیمی‌ترین سینماهای شهر گنبدکاووس مورد بازسازی قرار گرفته است، اتفاق مبارکی‌ست که مردم قطعا از آن استقبال می‌کنند چراکه می‌توانند فیلم‌ مورد علاقه خود را انتخاب و در سینما ببینند.

این نوازنده دوتار ترکمن با بیان اینکه مردم شهرستان گنبدکاووس سینمادوست هستند، تصریح کرد: در گذشته‌های دور که گوشی‌های هوشمند، ماهواره و شبکه نمایش خانگی نبود تا فیلم‌ها را در آن نگاه کنیم با شوق و ذوق به سینما می‌رفتیم و فیلم‌ها را تماشا می‌کردیم.

سیدیان در پایان خاطرنشان کرد: دو سینمای دیگر در شهرستان گنبد وجود دارد که در حال حاضر فعالیت نمی‌کنند. بارها من پیشنهاد دادم این مکان را به هنرمندان اختصاص دهند تا بتوانند به هنرجویان علاقه‌مند در زمینه‌ای که تخصص دارند، آموزش بدهند. حتی من حاضرم به هنرجویان موسیقی در این مکان به صورت رایگان آموزش بدهم اما هنوز مسئولی پای کار نیامده است و وقتی حمایتی صورت نگیرد، ایده‌ها خاموش می‌شود. امیدوارم بازسازی سینما هجرت مسیر را برای رسیدگی به دو سینمای دیگر این شهر نیز باز کند.

منبع:ایسنا

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *