اخبار بهمن سبز, اخبار پروژه ها, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

پردیس سینمایی مهر می‌تواند محل تجمع هنرمندان گنبدی باشد

کارگردان و نویسنده اهل گنبدکاووس گفت: پردیس سینمایی مهر گنبد می‌تواند محلی برای تجمع هنرمندان تئاتر و سینما و به طور کل هنرمندان بینارشته‌ای این شهرستان باشد و در این مکان علاوه بر تمرکز روی سینما، می‌توان روی حوزه‌های دیگر هنر نیز تمرکز کرد.

حمیدرضا میرزایی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اگر شرایط فراهم شود می‌توان در این پردیس سینمایی جلسات انجمن داستان و شعر و نشست‌های تخصصی آموزشی سینما و تئاتر برگزار کرد و به دلیل فضای بزرگ آن علاوه بر سینما، می‌توان روی حوزه‌های دیگر هنر نیز تمرکز داشت.

وی ادامه داد: پردیس سینمایی مهر گنبد با امکاناتی از جمله پروژکتور لیزر برای نمایش و سیستم صوت به‌روز، صندلی‌های VIP و ایجاد فضایی مانند کافی شاپ، کتابسرا، بوفه و گالری می‌تواند محلی برای تجمع هنرمندان تئاتر و سینما و سایر هنرمندان باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از منابع هنری و فرهنگی استان در گرگان مصرف می‌شود گفت: تاکنون به گنبد توجه زیادی نشد که تکرار این اتفاق باعث می‌شود هنرمندان شهرستان را ترک کرده و به گرگان مهاجرت کنند.

میرزایی‌زاده تاکید کرد: گنبدکاووس رنگین‌کمان اقوام است و می‌توان از این ظرفیت برای تولیدات هنری ارزشمند بهره برد و اگر بودجه درست تخصیص پیدا کند این شهرستان قابلیت برگزاری جشنواره‌های مختلف را دارد و می‌توان با اجرای برنامه‌های مختلف از شهر گرگان تمرکززدایی کرد.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس در همه حوزه‌ها هنرمندان خوبی دارد اما آن ها فضای کمی برای ظهور و بروز استعدادهای خود دارند خاطرنشان کرد: امرار معاش از راه هنر در شهرهای کوچک روز به روز سخت‌تر می‌شود و همین اتفاق باعث شده عده‌ای از هنرمندان کار خود را رها کنند که افتتاح این پردیس سینمایی و همراهی مسوولان در ادامه می‌تواند امید را به هنرمندان بازگرداند.

پردیس سینمایی مهر گنبد که به همت موسسه بهمن سبز حوزه هنری مورد بازسازی قرار گرفته سال ۱۳۴۲ با یک سالن و ۴۹۵ صندلی آغاز به کار کرده و در حال حاضر تبدیل به پردیس سینمایی با ۶ سالن شده که سالن‌های قابوس، گنبد، آبشار، مهتاب، گلستان و رنگین کمان به ترتیب با ۳۸۶، ۲۷، ۲۶، ۳۹، ۲۵ و ۲۴ و در مجموع ۵۲۷ صندلی با نام جدید پردیس سینمایی مهر گنبد، پس از طی مراحل قانونی نهایی و به بهره‌برداری رسیده و فردا چهارشنبه ۲۲ تیر با حضور مسوولان کشوری و استانی و شهر گنبد و جمعی از هنرمندان افتتاح می‌شود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

منبع:ایرنا

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *