اخبار بهمن سبز, اخبار پروژه ها, اخبار تصویری, اخبار سینما ها, اخبار فیلم ها, دسته‌بندی نشده

کارگردان فیلم سینمایی لوپتو، برگزیده دومین جشن مهر سینمای ایران

انیمیشن سینمایی «لوپتو» برگزیده بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران است.

به گزارش روابط عمومی بهمن سبز، آئین اختتامیه دومین جشن مهر سینمای ایران، ۱۳ مهرماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.
عباس عسکری انیماتور برگزیده از استان کرمان، کارگردان انیمیشن سینمایی «لوپتو»، لوح تقدیر و تندیس بخش ملی دومین دوره جشن مهر سینمای ایران را از آن خود کرد. پیش از این «لوپتو» حضور موفقی در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان داشته است و پروانه زرین بهترین دستاورد فنی و هنری را دریافت کرده است.
این انیمیشنی ایرانی در ژانر کمدی و ماجراجویانه به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی ساخته شده است. «لوپتو» نخستین محصول سینمایی مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره است که با تکنیک سه بعدی در استودیو فراسوی ابعاد، توسط هنرمندان کرمانی تولید شده‌است.

 


در گویش کرمانی «لوپتو» به اسباب بازی‌ها و عروسک‌های دست‌ساز گفته می‌شود که قدیم‌ها، مادرها برای فرزندان خود درست می‌کردند. به‌طور کلی فضا و جغرافیای انیمیشن سرشار از المان‌های بومی ایرانی است و این سبب می‌شود مخاطب در هرکجای دنیا وقتی «لوپتو» را می‌بیند با تصویر زیبا و رنگارنگی از کشور ایران روبه رو شود.
سرمایه گذاری و اکران این انیمیشن سینمایی به عهده موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز است.

 

 

جشن مهر سینمای ایران از ابتکارات سازمان سینمایی است که از سال گذشته در راستای برقراری عدالت فرهنگی برگزار می‌شود. در این مراسم هنرمندان برگزیده استانی در بخش ملی دومین جشن مهر سینمای ایران معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *