اخبار بهمن سبز, اخبار پروژه ها, اخبار تصویری, اخبار سینما ها, اخبار فیلم ها, اخبارهنرمندان, دسته‌بندی نشده, سایر رسانه‌ها

پردیس سینمایی خلیج فارس یزد افتتاح شد

با حضور رییس حوزه هنری و استاندار یزد:
پردیس سینمایی خلیج فارس یزد افتتاح شد

با افتتاح پردیس سینمایی خلیج فارس یزد توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی و موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، ۴ سالن سینمایی مدرن با ظرفیت ۴۷۵ صندلی به ظرفیت سینمایی یزد افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه بهمن سبز، آیین افتتاحیه پردیس سینمایی خلیج فارس یزد با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مهران فاطمی استاندار یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد، معاون سیاسی استاندار، حمید رضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، معاونان و مدیران حوزه هنری، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از هنرمندان و مردم یزد برگزار شد.

پردیس‌های فرهنگی چند منظوره را در کشور توسعه می‌دهیم

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهید سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: راه‌اندازی و تاسیس پردیس سینمایی خلیج فارس را به عنوان یک زیرساخت بسیار مهم در حوزه فرهنگی و هنری تبریک می‌گوییم.

وی ادامه داد: این اتفاق در روزها و زمانی رخ داد که ما به لحاظ بودجه‌ای با مشکل جدی روبرو بودیم. چنین کار خوب و زیرساخت قابل توجهی در زمان مشخص شده به زیرساخت‌های استان یزد اضافه شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی در انجام مجموعه تعهداتی که داشته پای کار ایستاده اما در ارتباط با قول‌هایی که در استان یزد داده شده هنوز تعهدات انجام نشده و به محض اینکه این تعهدات عملیاتی شود حوزه هنری شروع به کار خواهد کرد.

دادمان خاطرنشان کرد: توسعه هوشمندانه و جهت دار زیرساخت‌های فرهنگی یکی از ضرورت‌های امروز کشور است. نگاه ما به سمت ساخت پردیس‌های فرهنگی چند منظوره خانواده محوردر سراسر کشور است. ما به این جمع‌بندی رسیدیم که نیاز مخاطب را باید از این طریق تامین کنیم تا مصرف فرهنگی مخاطب عمق و توسعه پیدا کند و قطعا این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: به عنوان مدیر مجموعه ای که در سه سال اخیر زیر بار فشار توسعه زیرساخت فرهنگی و راه‌اندازی سینما بوده می‌گویم که ما این مجموعه را با حدود ۱۰۰ پرده سینمایی تحویل گرفتیم، امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۲ این عدد را به ۲۲۰ پرده برسانیم که بخش عمده‌ آن در پردیس‌های چند سالنه فرهنگی چند منظوره هست.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی از مدیران خواست که توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را بیش از پیش جدی بگیرند و گفت: ما بیش از آنکه به کارهای نمایشی و دعواهای زرگری نیاز داشته باشیم به کار هوشمندانه با فکر، تحقیق و پژوهش نیاز داریم که راه و روش آن در کشور مشخص است.

دادمان افزود: بیش از آن که به گزارش سازی نیاز داشته باشیم نیاز به آن داریم که یک اتفاق واقعی در حوزه زیرساختی کشور رخ دهد. علیرغم تمام رشد‌هایی که رخ داده، از این کمبودی که به نسبت سرانه جمعیتی داریم در حال آسیب خوردن هستیم و باید سعی کنیم که این آسیب را برطرف کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با تقدیر از خدمات محمد ملک‌ثابت، مدیرکل امور حقوقی حوزه هنری و رییس سابق حوزه هنری استان یزد در حوزه فرهنگی این استان و کشور گفت: آقای ملک ثابت مجاهدانه و بی منت سال‌های سال برای حوزه هنری انقلاب اسلامی خدمت کرد و در جهت تحقق فرصت‌های گوناگونی که پیش روی حوزه هنری قرار گرفت تلاش کرد و مجاهدت داشت.

استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خصوصی برای توسعه زیرساخت فرهنگی

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به اینکه افتتاح این پردیس سینمایی رویداد بسیار خوب برای استان یزد است اظهار داشت: ظرفیت ایجاد شده در این پردیس سبب شده که یکی از حلقه‌های مفقوده در عرصه فرهنگ، هنر و نشاط مردم تکمیل شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگ باید رویکرد خود را تغییر داده و ضرورت دارد که به سمت سرمایه گذارانی بروند که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر دارند، گفت: در صورتی که این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها را در حوزه‌های فرهنگی و هنری افزایش دهیم قطعا توانمندی‌های هنرمندان یزد هم بیش از پیش شکوفا شده و شاهد بالندگی استان خواهیم بود.

در‌ این مراسم به پاس دهه‌ها تلاش برای حراست از منابع و حقوق مادی و معنوی حوزه هنری از آقای محمد ملک ثابت مدیر کل امور حقوقی حوزه هنری تقدیر ویژه ای به عمل آمد. پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، فیلم‌های سینمایی ضد و مسافری از گانورا که از محصولات جدید سازمان سینمایی سوره هستند برای مردم اکران شدند.

 

پردیس سینمایی خلیج‌ فارس یزد توسط موسسه بهمن سبز در طبقه سوم مجتمعی به همین نام با زیربنای ۲۵۰۰ متر شامل ۴ سالن مسقف و یک سالن روباز با زیربنای ۱۳۰۰ متر راه‌اندازی شده است. سالن یک این مجموعه شامل ۲۰۰ صندلی است. ۳ سالن این سینما هر کدام حدود ۱۰۰ صندلی ظرفیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *